Tjelesna ozljeda

Treba znati

Iskustvo tjelesne ozljede/povrede može biti težak izazov za svakoga. Bilo da je u pitanju ranjavanje u borbi, ozljeda na vježbi ili dok se obavljaju aktivnosti iz svakodnevnog života.

Živjeti sa boli i invalidnošću je teško i ponekad traumatično.

Postoje mnoge vrste ozljeda koje su nastale prilikom borbenih dejstava ili nezgoda u  službi. Neki veterani mogu  imati amputacije zbog ozljeda iz borbe ili infekcije. Drugi mogu imati ozljede koja rezultiraju oštećenjem leđne moždine. Mnogi veterani se nose sa ozljedama kao što su gubitak sluha, gubitak vida, ili traumatskih ozljeda mozga.

Bez obzira na vrstu tjelesne ozljede, nekim osobama je vrlo teško da se nose sa tim. Moraju se prilagoditi hroničnoj boli ili drugačijem fizičkom izgledu. Osim toga, možda više nemogu uživati​​, na isti način, u nekim  stvarima  koje su prije radili, kao hobi ili sport. Ove vrste promjena u životu mogu značajno utjecati na emocionalno stanje ozlijeđene osobe.
Ljudi se nose s ozljedama na razne načine, i mogu doživljavati čitav raspon različitih emocija i reakcija.

To može uključivati:

  • Širok raspon emocija i reakcija kod ljudi sa tjelesnim ozljedama
  • Brzo prilagođavanje i pronalaženje novih načina za uživanje u aktivnostima
  • Negiranje promjena koje su se dogodile u tijelu
  • Odbijanje pomoći drugih
  • Osjećaj ljutnje zbog nepravednosti ozljede
  • Okrivljavanje drugih (Bog, sudbina, ili sebe) za ono što se dogodilo
  • Krivnja za to što je preživio taj događaj, ako drugi nisu
  • Osjećaj potištenosti ili beznadežnosti zbog ozljede
  • Izbjegavanje ljudi i želja za samoćom

Za većinu ljudi, tuga i šok su normalni kada se radi o teškoj tjelesnoj ozljedi. Međutim, neki ljudi doživljavaju bol na način zbog kojeg teško ili jedva funkcionišu.

Ako se osoba osjeća nervozno, uznemireno, ili beznadno više od nekoliko sedmica, ili ako joj se čini kao da stvari ne idu na bolje, trebalo bi da potraži stručnu pomoć.
Neki ljudi strahuju da će drugi misliti o njima drugačije zbog ozljede. Ako se distanciraju od drugih ljudi ili izbjegavanje aktivnosti u kojima su prije uživali, obratiti se za pomoć stručnim osobama može biti prvi korak prema životu onakvom kakav stvarno žele.

Prvi korak u odgovoru na izazove fizičke ozljede je da osoba shvati da njen vlastiti pogled na njenu situaciju igra izuzetno važnu ulogu.

Treba pokušati:

  • Vježbe opuštanja – Duboko disanje odmaknuti se korak natrag od negativnih misli da se dobije bolja perspektiva, ili provesti vrijeme na mirnom mjestu, sabrati svoje misli, što može pomoći u smanjenju stresa i provesti osobu kroz teške trenutke
  • Tražiti unutrašnji mir Ako je osoba religiozna, vjera može pomoći pronaći smisao u poteškoćama
  • Pronaći novi smisao za svoj život To može biti nešto kratkoročno, kao priprema za poseban događaj ili godišnji odmor, ili dugoročno , kao što je posvetiti svoje vrijeme pomaganju drugim ozlijeđenim ili invalidima
  • Napraviti popis praktičnih ciljeva za budućnost
  • Uključiti se u društvene aktivnosti - One mogu pomoći u procesu oporavka i pomoći će da se osoba osjeća manje usamljeno